Operationskonsulterna grundades 2014 av Joacim Claesson och Patrik von Zur-Mühlen. Joacim Claesson, är VD och utbildad till ambulans- och anestesisjuksköterska. Patrik von Zur-Mühlen, är Vice VD, och utbildad till operations- och anestesisjuksköterska.

Vi såg att vårdsektorn lämnade en del önskemål för oss personal, men även för patienterna. Det fanns och finns fortfarande ett stort behov av att förbättra villkor och förutsättningar för sjukvårdspersonal, där vårt mål är att möjliggöra just detta.

Vi har på våra dryga 5 år redan kunnat förbättra en hel del när det kommer till avtal för anställda, både vad det gäller lön, men även genom förbättrade arbetsvillkor. Bland annat då våra anställda har en stor valfrihet när de väljer uppdrag och genom att de får kompetenshöjande utveckling, både genom uppdrag och utbildning.

Med vår erfarenhet på över 15 år i branschen och genom att vi hela tiden håller oss uppdaterade, har vi samlat på oss både mycket styrka och stor kunskap. Detta tillsammans med att vi alltid visar en stor förståelse för våra medarbetare samt kunder gör att vi ständigt vill och tänker fortsätta utveckla företaget i rätt riktning.

Joacim Claesson

Narkossköterska 
VD

Joacim är Narkossjuksköterska sen 15 år och har arbetat på i stort sett alla Stockholms sjukhus och på ambulansen. Lång erfarenhet av bemannings-branschen. ”-Inom anestesi lär man sig fortfarande nåt nytt varje dag.”

Patrik von Zur-Mühlen

Operation- och Narkossköterska
Vice VD

Patrik är både Operationssjuksköterska och Narkossjuksköterska sen ca 15 år och har arbetat på många av Stockholms sjukhus. Eftersom han brinner för både Operationssjuksköterskeyrket som Narkossjuksköterskeyrket så arbetar han främst kliniskt ute hos våra kunder där han arbetar sida vid sida med bolagets anställda.

Anders Karlsson

Verksamhetschef
Rekryteringsansvarig

Anders är ansvarig för den dagliga verksamheten inom Operationskonsulterna. Anders har många års erfarenhet av bemanning och ledarskapsfrågor. Anders ledarskapsbakgrund är bland annat från Ambulanssjukvården och SOS Alarm.

Magnus Herrera

Bemanningskoordinator

Magnus är den som främst har koll på alla våra uppdrag och matchar dem med bolagets anställda i Stockholmsområdet. Han ansvarar för schemaläggning och attestering av anställdas inrapporterade tider i tidrapporterings- och schemaläggningssystemet Time Zynk. Magnus är utbildad undersköterska och har jobbat som gruppchef där han haft ett övergripande personalansvar.

08-580 80 301
(0707-26 51 31) magnus@operationskonsulterna.se

Anna Karlberg

Bemanningskoordinator

Matchar uppdrag till konsulter i Stockholm och i övriga Sverige samt har erfarenhet av att koordinera och bedriva olika projekt inom operation.

.

08-580 80 301
(0733-94 90 70) anna@operationskonsulterna.se

Vanessa Lopez

Bemanningskoordinator

Vanessa är operationsundersköterska med erfarenhet från operationsavdelningar i Stockholm. Vanessas ansvarsområden innefattar bemanning och koordinering med fokus på bolagets projekt samt kliniker i övriga Sverige.

08-580 80 301
vanessa@operationskonsulterna.se

Pamela Elias

Löneadministratör

Pamela ansvarar för löneadministration och fakturaprocessen

Katariina Lehtimäki

Ekonom

Katariina är ekonom med ansvar för bokföring och ekonomi

Therese Solgren

Marknadschef / Teknisk support

Therese är strategisk och operativt ansvarig för marknadsföring